۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۷۶۲۷۹
آیت الله اعرافی:

چهلمین سالگرد انقلاب با شکوه بیشتر برگزار خواهد شد| قوای سه گانه برای حل مشکلات مردم بسیج شوند

امام جمعه قم با بیان این که چهلمین سالگرد انقلاب، با شکوه بیشتر و بزرگتر برگزار خواهد شد، گفت: ملت ایران بر مشکلات فائق می آید و دشمنان طعم تلخ شکست را بار دیگر خواهند چشید.
اعرافی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک و گرامیداشت عیدالله الاکبر، غدیر را وحدت آفرین توصیف کرد و گفت: این عید بزرگ الهی باید در سراسر جهان بزرگ داشته شده و پیام سعادت آن ابلاغ شود.

وی یاد و خاطره شهیدان و باهنر را گرامی داشت و با تقدیر از خدمات صورت گرفته از سوی دولت افزود: امیدواریم که دولتمردان با ارشادات مهمی که اخیرا رهبر انقلاب داشتند با روحیه ای تازه و صادقانه برای خدمت بیشتر به مردم اهتمام کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به روز تعاون اشاره کرد و با بیان این که تعاون یکی از 3 ضلع اقتصادی کشور است، اظهار داشت: با وجود تأکیداتی که در قانون اساسی و قوانین کشور بر تعاون و تعاونی وجود دارد اما آنگونه که باید و شاید جایگاه لازم را در جامعه ندارند، البته کارهای خوبی هم انجام شده که باید با همت مردم و مسؤولان ارتقا پیدا کند.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی، مقوله بانک را همچنان محل سخن دانست و ادامه داد: انتظار می رود نظرات مراجع، دغدغه های اقتصاددانان و صاحبان فکر و ایده در بازنگری قانون بانکداری بر مبنای اسلام و خدمت به مردم و توسعه سرمایه گذاری لحاظ شود.

آیت الله اعرافی با بیان این که مراجع و اقتصاددانان در مقوله های دیرکرد، سودها، تسهیلات و برخی فعالیت های بانک ها دغدغه هایی دارند، ابراز داشت: باید به مقوله بانک توجه بیشتری شود و بانک مرکزی احساس مسؤولیت بیشتری در هدایت جریان بانک به سمت احیای صنعت، تولید بیشتر و رعایت ابعاد مورد نظر مراجع و اقتصادانان داشته باشد؛ البته خدمات شایسته بانک ها را می ستاییم  اما اصلاحاتی در این بخش ها لازم است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به روز صنعت چاپ عنوان کرد: قم به عنوان یکی از قطب های چاپ و تولید آثار به ویژه در عرصه دین که در ایران و جهان اثرگذار است باید از لحاظ چاپ و نشر ارتقا پیدا کند، فعالیت بخش خصوصی و عمومی و حمایت هایی که باید دولت برای ارتقای صنعت چاپ و نشر مهم است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه روز خانواده و تکریم بازنشستگان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید بازنشستگان را به عنوان سرمایه های فکری و دارای تجربه مورد احترام قرار دهیم و باید بیش از گذشته به مقوله خانواده  اهتمام بورزیم.

وی با تقدیر از اقدام و توجه رییس جمهور و نمایندگان به آداب و اصول اضافه کرد: امیدواریم نکات مهمی که در فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار هیأت دولت بود مورد توجه روز افزون قرار گیرد، امروزه نیاز داریم برای مهار گرانی و ایجاد اشتغال و حل مشکلات واقعا بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: همکاری، همراهی، همدلی، عزم قوی تر، بازسازی زیر ساخت های برنامه ریزی، اتکای بر منابع داخلی، نشان دادن قدرت در برخوردهای خارجی و تکیه بر اقتصاد مقاومتی از اصولی است که باید مورد توجه ویژه باشد؛ قوای سه گانه و همه نهادها باید با نگاهی نو در برابر مشکلات بایستند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

وی با بیان این که اقدامات در حوزه صنعت دفاعی به ویژه در بخش موشکی و هواپیما قابل تقدیر است، افزود: برای این که در برابر دشمن بایستیم و از مشکلات مهمی که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برای ملت ایران به وجود آوردند عبور کنیم نیازمند این هستیم که اقتدار کشور تقویت شده و قدرت دفاعی مستحکم شود.

مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: بسیج، سپاه، ارتش و نیرهای امنیتی، نظامی و انتظامی باید با اقتدار کامل به کار خود ادامه دهند و در صنایع دفاعی کار را دنبال کند، امروز ایران با وجود همه مشکلات به فضل الهی در برابر تحریم ظالمانه دشمنان خواهد ایستاد، ملت بزرگ ایران، مسؤولان و رهبر عظیم الشأن انقلاب و جبهه مقاومت به فضل خدا مانند سدی پولادین در برابر عهدشکنان و پیمان شکنان خواهند ایستاد.

وی ادامه داد: ایران نشان داد که دست برتر و قدرت مقاومت دارد و در مبارزه با تروریسم پیشگام منطقه و پایبند به پیمان ها است، به ترامپ و گروه اقدام آمریکا و همه بدخواهان و پیمان شکنان می گوییم که به فضل خدا در برابر همه توطئه ها خواهیم ایستاد، چهلمین سالگرد انقلاب با شکوه بیشتر و بزرگتر برگزار خواهد شد،  ملت بر مشکلات فائق می آید و دشمنان طعم تلخ شکست را بار دیگر خواهند چشید./1323/

ارسال نظرات